27 Aralık 2010 Pazartesi

CAHIT SITKI TARANCI (DESEM KI)

DESEM KI

Desem ki vakitlerden bir nisan aksamidir
Rüzgarlarin en ferahlaticisi senden esiyor
Sende seyrediyorum denizlerin en mavisini
Ormanlarin en kuytusunu sende görmekteyim
Senden kopardim çiçeklerin en solmazini
Topraklarin en bereketlisini sende sürdüm
Sende tattim yemislerin cümlesini
Desem ki sen benim için,
Hava kadar lazim,
Ekmek kadar mübarek,
Su gibi aziz bir seysin;
Nimettensin, nimettensin.
Desem ki...
Inan bana sevgilim inan
Evimde senliksin bahçemde bahar
Ve soframda en eski sarap
Birak ben söyleyeyim güzelligini,
Rüzgarla nehirlerle, kuslarla beraber.
Günlerden sonra bir gün,
Sayet sesimi farkedemezsen
Rüzgarlarin nehirlerin kuslarin sesinden,
Bil ki ölmüsüm.
Fakat yine üzülme müsterih ol
Kabirde böceklere ezberletirim güzelligini
Ve neden sonra
Tekrar duydugun gün sesimi gök kubbede
Hatirla ki mahser günüdür
Ortaliga düsmüsüm seni ariyorum



CAHIT SITKI TARANCI

0 yorum:

Yorum Gönder